Allmetrucken har tillverkats sedan 1960. Den har i grunden sett lika ut sedan dess.
Det som skiljer modellerna åt är drivlinan. Från encylindrig 2-taktsmotor till 2-cylindrig 4-takt. Sedan 1994 även eldriven.Vi har försökt att hålla ett register med alla truckar aktuellt , men det är svårt för många har byggts om till senare versioner. Vilket gör det svårt att veta precis vilka delar som passar. Vid eventuell kontakt med oss var vänlig att ta reda på chassinummer om det är möjligt. Detta för att kunna hålla registret aktuellt.
Reservdelar finns i stort sett till alla Allmetruckar
Här följer en lista över modellerna genom åren.
1960-68 TR 3 den första modellen med en sachs 2-taktsmotor. Bilbakaxel och trumbromsar.
1968-71 TR 4 Sachsmotorn ersatt med en 1-cylndrig 14 hk BMW 4-taktsmotor och manuell växellåda.
1971-76 TR 5 Fortfarande BMW-motor men ändrat växelreglage , sittlåda i plast och bensintank under flaket samt eldriven bensinpump.
1976-77 TR 6 Ny bakaxel i stål , skivbromsar , hydrostatdrift och en 1-cylindrig 16 hk Briggs & Stratton motor. Gjordes bara i fem exemplar med den motorn. Enligt våra noteringar är samtliga ombyggda till senare modell.
1978-79 2 stycken Eltruckar TR 8 tillverkades.
1978-81 TR 7 Hydrostatdrift och 18 hk Briggs & Stratton.
1981-83 TR 8 Styrning med vändkrans och fjädring. Tillverkades i få exemplar och samtliga är troligen ombyggda till senare modell. Detta på grund av dålig styrning !
1983-94 TR 9 Ny bakaxel i aluminium och automatisk hög och lågväxel.
1990-94 TR 9 EL En ny modell på eltruck som i grunden är lika bensinvarianten.
1994-2010 TR 10 18 hk V2-bensinmotorer från Briggs & Stratton och Honda , ny hydrauldrift och ny instrumentbräda. TR 10 EL ny elektronik och ny elmotor samt instrumentbräda.
2010- TR 11 Ny hydraulpump för driften och 20 hk Hondamotor. TR 11 EL Ny elektronik och ny växelströmsmotor.
För mer information mejla eller ring och fråga